Jakie usługi może oferować Twój warsztat? 3 pomysły
Prowadzisz warsztat samochodowy i nie wiesz, o co możesz wzbogacić swoją ofertę? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy kilka ciekawych propozycji. Sprawdź je już dziś!
Myjnia samochodowa
Jeśli prowadzisz warsztat, przy którym znajduje się spore zaplecze dodatkowego miejsca, możesz przeznaczyć je na myjnię. Inwestycja w nią nie jest specjalnie wymagająca; warto postarać się o pozwolenie, ponieważ okres oczekiwania na nie wynosi od 3 do 8 miesięcy. Pozwolenia wymaga ręczna myjnia samochodowa (Bydgoszcz to przykład miasta, w którym w ostatnim czasie pojawiła się spora konkurencja na tym tle), a koszt inwestycji (głównie separatory, odmulacze, odstojniki itp) to około dwieście tysięcy złotych, które zwracają się w okresie kilku lat.
Dlatego lepszym rozwiązaniem jest myjnia parowa – nie generuje ścieków, nie wymaga pozwoleń, a jedynie nakładu własnego. Jest też ekologiczna, bo oszczędnościowa, co wykazać mogą statystyki prowadzone przez program do obsługi warsztatu. To jednak świetny sposób, by przyciągnąć do siebie klientów – z samej myjni trudno jest wyżyć, natomiast myjnia otwierana wraz z warsztatem, a do tego przy motelu lub w pobliżu autostrady to naprawdę rentowna opcja.
Renowacja lakieru i polerowanie
Nie każdy warsztat posiada takie możliwości, te jednak sprawiają, że poszerza nam się zakres obsługiwanych klientów. Wiemy, jak drogie potrafią być usługi lakiernictwa w markowych salonach, dlatego otwarcie biznesu o konkurencyjnej na rynku cenie to strzał w dziesiątkę. Automaniaków chcących pozbyć się każdej najmniejszej rysy nie brakuje; wyjdźmy więc im naprzeciw. Jak cenione może być polerowanie lakieru? Kraków – firmy zajmujące się tą działalnością – oferują tę usługę, biorąc pod uwagę wielkość samochodu. Małe osobówki w całości mogą zostać renomowane już od tysiąca złotych w górę, modne są również pakiety, na przykład coroczna konserwacja powłoki ceramicznej za trzysta złotych.
Oklejanie auta folią
To usługa dodatkowa, którą zaoferować możesz klientom nie tylko indywidualnym, ale również firmowym. Wszak oklejanie auta folią może mieć charakter marketingowy, na folii mogą znajdować się dane dotyczące reklamowanej działalności. To coraz bardziej spopularyzowana forma reklamy, a dla klienta indywidualnego – możliwość zmiany koloru całego samochodu lub fragmentaryczny tuning optyczny (na przykład zmiana koloru dachu i maski), także dodatkowe zabezpieczenie lakieru. Warto mieć na uwadze, że usługa jest w pełni odwracalna bez uszczerbku dla samochodu.
Czy któraś z naszych propozycji wpadła Ci w oko? Pamiętaj, że poszerzając ofertę, wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom nowych, jak i obecnych klientów, którym zaoferować możesz zniżki na pierwszą usługę. Przyda się także wspominany już program do obsługi warsztatu, który pomoże Ci zorganizować swój biznes. Powodzenia!